"חרדים לפריפריה" • "נקים ישיבה ונפסיק את הקסאמים"

    ישראל פריי No Comments on "חרדים לפריפריה" • "נקים ישיבה ונפסיק את הקסאמים"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מסעם של בצלאל קאהן ודוד חכם בפרויקט 'חרדים לפריפריה', נפתח השבוע בעיר הדרומית שדרות. מסתבר אם ננתק לרגע את שדרות מהקונוטציה של קסאמים ומתיחות בטחונית, נגלה בה עיר פורחת וצומחת, הטומנת בחובה הזדמנויות מגוונות להתיישבות החרדית.

    "אחרי שנים של נטישה ודיכדוך, זוכה שדרות לתנופה חסרת תקדים" -אומר ל'קול חי' הרצל שאובי, חבר המועצה- "כיום העיר מהווה יעד מועדף. הרבה מהנוטשים חוזרים, ונוספים תושבים חדשים. הממשלה השקיעה רבות בעיר. התושבים נהנים ממיסים מופחתים, ממעונות יום חינמיים ועוד הטבות רבות".

    בהקשר הבטחוני ציין שאובי את השיפור העצום "פעם העיר ספגה מתחים קבועים, כיום, יש אמנם טפטופים, זה אכן לא נעים כשאתה יושב בליל שבת בין מנת הדג למרק ושומע אזעקה, אבל למעט אי פה ושם, המצב השתפר פי עשרת מונים. בכלל, ביחס לכל ערי הדרום, שדרות ממוגנת לחלוטין. בכל בית ושטח ציבורי, יש במרחק של דקה מרחב מוגן, דבר שלא קיים באף עיר אחרת". יש לו גם עידוד, אירוני משהו: "כיום, כשטווח הרקטות של החמאס מגיע עד תל אביב, אנחנו כבר לא ממש פירמה עבורם…".

    הקהילה החרדית בעיר כיום לא מאד גדולה, אך שאובי מנה את התשתית הקיימת שעליה ניתן להוסיף נדבכים: "קיימים בעיר בית ספר של החינוך העצמאי ושל מעיין החינוך התורני, ישנם שלשה מעונות יום לקהילה, בנוסף, העירייה מעמידה הסעות לרשות לומדי החיידר בנתיבות הסמוכה. אני עומד בראשות סיעה בעלת 2 מנדטים, המזוהה עם 'דגל התורה', ויחד עם נציג ש"ס הכח החרדי בעירייה מונה 3 נציגים מתוך 12".

    יחד עם מלווה הפרויקט, הד"ר משה ליבוביץ', העלו השניים זכרונות מראש הישיבה המיתולוגי ואחת הדמויות הנערצות בשדרות, הרב יששכר מאיר זצ"ל. בשיא תקופת הקסאמים והנטישה, הגיע ראש הישיבה לעיר והכריז כי יקים במקום ישיבה, שבכוחה ייעצרו הטילים. "נדנו לו בראשנו, בליבנו פקפקנו, הרי מי יעז להגיע לעיר מוכת הטילים ?!" -אומר שאובי- "הקצנו להם עזרת נשים וחדר אוכל, והרי זה פלא, הבחורים הגיעו, הישיבה שהתחילה מ-18 בחורים עומדת כיום לתפארת עם 80 תלמידים. אפילו נכדו של הרב עובדיה יוסף למד כאן. והנה, גם הטילים ב"ה פסקו".

    לייבוביץ', שהיה יד ימינו של הרב מאיר, וסייע בהקמת מקום התורה בעיר החרבה, מביט אל האופק. "התקווה שלנו, היא התב"ע הגדולה שהוציא משרד השיכון לשיווק ממזרח לישיבה. אנחנו פועלים להקים שם קריית הישיבה, שתהיה אבן שואבת לקהילה החרדית סביב הישיבה והכוללים. תראו, זה ממש חלום שהתגשם. בנייני בית ספר שננטש נהפכו לפנימיית ישיבה מפוארת, המחירים כאן עדיין סבירים, יש כאן בהחלט הזדמנות טובה".



    0 תגובות